Monday 23 November 2015

The Jewel of Life - Il Gioiello della Vita

The jewel of life is priceless, it is the spiritual gift that the Universe gives unconditionally to every living being.

Human beings invented the term "redundant"... to offend a God's creature. God's creature comes before the term "redundant".

A living being is always precious, a human being is always a gift of God's Consciousness.

It is a shame to call a person "redundant" or "unemployed"... if God tought that a person was redundant, the person wouldn't be here in the first place, don't you think?

The origin of all the wars is in this offending thing: think that a living being... a human being shouldn't be here.

An then... when they invented the economic crisis to low the price of the labor and increase the profit (the power) in the pocket of few... they should never tell people that are worth nothing. Because not all people are good and forgiving (although it must be said that violence is never justified nor justifiable).

When someone is convinced to be "nothing"... he-she feels a great pain... and from that pain can do anything.

Every person is worthy, every person is daughter or son of God... then we can even learn to accept a simple life... because simple life is a life for great people.

We can have a simple life respecting Mother Nature... but we can't call anyone "redundant"... or "unemployed".

No, this is greatly offensive.

Divine Couple November 23rd 2015 - Digital art by Vanessa Schlachtaub Bruni ©


Il gioiello della vita non ha prezzo, è il dono spirituale che l'Universo dà incondizionatamente ad ogni essere vivente. Gli esseri umani hanno inventato il termine "disoccupato"... per offendere una creatura di Dio. La Creatura di Dio viene prima del termine "disoccupato". Un essere vivente è sempre prezioso, un essere umano è sempre un dono della Coscienza di Dio. E' una vergogna chiamare una persona "nullafacente" o "disoccupata"... se Dio pensava che una persona fosse in sovrappiù, in primo luogo la persona non sarebbe qui, non credi? L'origine di tutte le guerre è in questa cosa che offende: il pensiero che un essere vivente... un essere umano non dovrebbe essere qui. E poi... quando hanno inventato la crisi economica per abbassare il prezzo della manodopera e aumentare il profitto (e il potere) nelle tasche di pochi... non avrebbero mai dovuto dire alla gente rimasta fuori dai giochi che non vale niente. Perché non tutte le persone sono buone e perdonano (anche se va detto che la violenza non va mai giustificata e neppure è giustificabile). Quando qualcuno è convinto di essere "niente" ... lui o lei sente un grande dolore... e da quel dolore può fare qualsiasi cosa. Ogni persona è degna, ogni persona è figlia o figlio di Dio...e certo... visto che siamo tanti  possiamo anche imparare ad accettare una vita semplice... perché la vita semplice è comunque una vita per persone straordinarie. Certo, ogni persona se trattata con rispetto è in grado di accettare e condurre una vita semplice nel rispetto di Madre Natura... ma non è possibile chiamare una persona "ridondante"... o "disoccupata".
 

 No, questo è molto offensivo.




Tuscany, Clouds and Landscape photography by Vanessa Schlachtaub Bruni © November 23rd 2015


Le nuvole di novembre non sono tutte uguali - The clouds of November don't look all the same - Landscape and sky photography by VSB © November 23rd 2015



"L'artista vede Dio che dorme sulle montagne"... mentre meditavo pensando queste parole... un raggio di sole ha colorato di luce la montagna davanti a me. "The artist sees God sleeping in the mountains" ... while I pondered these words thinking ... a ray of sunshine colored with golden light the mountain in front of me. - Sky and Landscape Photography by Vanessa Schlachtaub Bruni ©