Saturday, 18 November 2017

Me and Carl

Me and Carl - 1st of  May 2012 - Digital art by VSB ©


Colours in my art works are symbolic. Here in this image there are me and Carl.
My eyes look blue here because my prevailing phylosophies according with what I remember of our Universe's History. Carl's eyes here are golden brown because the light of his soul is golden like Andromeda's Buddha Light.
In our life we both have green eyes.
The green of my dress recalls the Emerald that I associate with an advanced Cosmo's civilization. Carl is dressed in Purple because it recalls the spiritual strenght of Orion. He's got also a blue detail because our common roots in what I call the blue Civilizations of our Universe.

I colori nelle mie opere d'arte sono simbolici. Qui in questa immagine ci sono io e Carl.
I miei occhi sembrano blu qui perché le mie filosofie prevalenti sono in accordo con quello che ricordo della storia dell'Universo. Gli occhi di Carl qui sono dorati perché la luce della sua anima è dorata come la luce del Buddha di Andromeda.
Nella nostra vita entrambi abbiamo gli occhi verdi.
Il verde del mio vestito ricorda lo smeraldo che associo a una civiltà avanzata del Cosmo. Carl è vestito di viola perché ricorda la forza spirituale di Orione. Ha anche un dettaglio blu che richiama le nostre radici comuni in quelle che io chiamo le Civiltà blu del nostro Universo.


♥ ♥ ♥ ♥


Le idee che tengono unita l'Europa appartengono a un tipo di socialismo blu che mi piace.

The ideas that keep Europe together belong to a kind of blue Socialism that I like.