Wednesday, 27 April 2016

One little thing that I love

Cari lettori, con questo post vi voglio semplicemente ringraziare per tutto il vostro affetto. Per questo desidero condividere con voi alcune piccole cose che mi aiutano a mantenere la mente sempre gioiosa. La mente è gioiosa se la focalizziamo su qualcosa di bello. Perché la mente è fatta per cercare la via verso la luce, per seguire il bello... inteso anche come virtù, come luce. Non importa quelle che possono le condizioni di vita, la mente è come un fiore che si rivolge naturalmente verso la luce. Almeno la mia mente è così. La cosa importante è la decisione, la libera decisione di cercare la luce e di fare così... di seguire sempre il bello e la luce. Facendo così il cuore - che è molto più potente della mente - può trovare la via per aprire il sentiero e proseguire il cammino.

 Dear readers, with this post I just want to thank you for all of your affection. For this I wish to share with you some little things that help me to keep my mind always joyful. The mind is joyful if we focus on something beautiful. Because the mind is made to seek the path towards the light, to follow the beauty... also as a virtue, as light. No matter what may be the living conditions, the mind is like a flower that turns naturally towards the light. At least my mind is so. The important is the decision, the free decision to do so, to turn naturally towards the light. And the heart - that is much more powerful than the mind - can find the way to open the path and go forward.


Photo taken today *

  
Una delle cose che mi piacciono di più è fare i gioielli con le mie mani... queste due collane di perline di vetro, per esempio, sono fatte da me. Un tempo quando potevo muovermi giravo per i mercatini dell'usato e compravo collane rotte... poi mi divertivo a riassemblare le pietre a piacimento. Un bello svago che consiglio a tutte! La collana verde è fatta di mezzi cristalli Boemia, di vetri soffiati artigianali che sembrano giada e anche di 4 perle di giada imperiale vera! Quando ho potuto trovare quelle 4 perle di giada imperiale ho realizzato tutta la collana verde intorno a loro!


 One of the things I like the most is to make jewels with my hands ... these two necklaces of glass beads, for example, are made by me. Time ago, when I could move, I turned to flea markets and bought broken necklaces... then I enjoyed reassembling the stones at will. A beautiful recreation that I recommend to all! The green necklace is made of  Bohemian crystal beads, of handcrafted blown glass that look like jade and even 4 genuine imperial jade beads! When I could find those four imperial jade beads I made the whole green necklace around them!


Selfie with necklaces - Photography (and handcrafting) by VSB © Photo taken today, April 27th 2016



La vita, che cos'è la vita... è l'esperire, l'esperire cosmico... il cosmo che esperisce se stesso/a.

 Life, what is life ... is experiencing, the cosmic experiencing... the cosmos experiencing her/himself.


"She that is focused on the light" - Digital art by VSB © April 27th 2016