Wednesday, 18 November 2015

Gratitude, spiritual growth and new life - Gratitudine, crescita spirituale e nuova vita

Divine Couple, November 18th 2015 - Digital art by Vanessa Schlachtaub Bruni ©

I love Paris... and so I love every place with culture. The ignorant destroys the culture and then offends lives.
I've been in difficult moments in my life... moment when I felt isolated... I've been in a great pain, but then I replied to the difficulties with the study and self care... improvement... self discovery.
I generated something new in my heart... better... I discovered and honored my true inner self... and then I had new things to offer to life... and life smiled again at me.
I think that selling weapons is a dangerous business... a business that should be converted in selling culture and giving care. We need a new economy... economy of care and culture.
Culture brings wellness and joy.


There is to say that people with difficulties on this planet are often avoided and exploited... and so entire populations with problems... it is also true that on this planet there are many people that think that those kind of problems are even an occasion to make money... every person knows that in case of difficulty... often appears the shark... the "human" shark that eventually makes things worse.

But in that moment is important to avoid every shark... and find the light that always shines in the depth of the Consciousness.

Where we meet God... in the depth of ourselves... there is always Love and Light.
And from that Love and Light it is always possible to start and see a new life.


Io amo Parigi... e così io amo anche ogni luogo dove c'è cultura. L'ignorante distrugge la cultura e poi offende la vita. Sono stata in momenti difficili nella mia vita... momenti in cui mi sono sentita isolata ... Sono stata in un grande dolore, ma poi ho risposto alle difficoltà con lo studio e la cura di me stessa... con il mio  miglioramento personale... la scoperta di me stessa. Ho generato qualcosa di nuovo nel mio cuore... meglio... ho scoperto e onorato il mio vero io interiore... e quindi ho avuto cose nuove da offrire alla vita... e la vita mi ha sorriso di nuovo. Penso che la vendita di armi sia un business pericoloso... un business che dovrebbe essere convertito nella vendita di cultura e nel dare cura, aiuto e assistenza. Abbiamo bisogno di una nuova economia... economia della cura e della cultura. 

La cultura porta benessere e gioia.


 C'è da dire che le persone con difficoltà su questo pianeta sono spesso evitate e sfruttate... e così accade per intere popolazioni che affrontano grossi problemi. 

È anche vero che su questo pianeta ci sono molte persone che pensano che questo tipo di problemi sono addirittura un'occasione per fare soldi... e infatti ogni persona sa che in caso di difficoltà appare spesso lo squalo... lo squalo "umano" che alla fine rende le cose peggiori di quello che erano all'inizio. Ma in quel momento è importante evitare ogni squalo... e trovare la luce che brilla sempre nella profondità della Coscienza. Dove incontriamo Dio... nel profondo di noi stessi... c'è sempre Amore e Luce. 
E da Amore e Luce è sempre possibile ricominciare e vedere una nuova vita.



    ♥     ♥        ♥     ♥         ♥     ♥         ♥     ♥        ♥    ♥        ♥    ♥


And in the most difficult moment I never forgot this truth:

Joy is the simplest form of gratitude... nothing is more honorable than a grateful heart.

A grateful heart attracts every form of good fortune.




No comments:

Post a Comment

Opinions and questions... here you are!